Where dreams grows

2015



10 maj och mindre än en månad kvar till examen. Mindre än 3 veckor kvar till uppsatsen ska lämnas in och det är dags för examensbal. Om en månad är jag alltså nyutexaminerad och har börjat på mitt nya jobb. Hur galet är inte det?
 
Våren har varit intensiv och så snabbt som de senaste veckorna har gått, har tiden aldrig gått. I veckan började graduations days på Mercer och många av de internationella studenter som anlände samtidigt som mig i augusti, har nu lämnat Macon. Den tiden som jag önskade att jag kunde ha stannat på Mercer hade nu varit över. Vart har den här tiden tagit vägen?
 
Jag klarade min sista tenta och kommer därmed aldrig mer skriva en tenta, iallafall inte som turismekonomstudent. Vad som händer efter sommaren är fortfarande oklart och om jag kommer jobba eller plugga lite till, ja det vet jag inte. Och det känns faktiskt väldigt skönt! Jag, som alltid vill planera och veta vad jag ska göra, känner en lättnadskänsla av att inte veta vad jag ska göra efter augusti. Det är spännande, pirigt och samtidigt lite läskigt. Vart ska jag egentligen bli när jag blir stor?
 
Mormor och morfar befinner sig för tillfället i USA, och det är klart att jag är avundssjuk. Det har spenderat tid i New York, San Francisco och befinner sig förmodligen just nu någonstans på vägarna i Cali för att avsluta i San fran och NYC igen. Samtidigt skriver jag uppsats och är inför näst sista inlämningen uppe i 53 sidor. Hur kunde det bli så mycket?
 

Det är fortfarande väldigt surrealistiskt att jag ska lämna in en klar uppsats, då det för tillfället bara känns som om det är smådelar överrallt som kommer vara omöjliga att sätta ihop till en helhet. Men det kommer gå, det är klart det kommer! Den 29 maj ska alltså uppsatsen skickas in, och den 3 juni är det dags för slutopponering. Den 4 juni klockan 10.00 examineras vi i Kalmarsalen och efter det är jag färdig med 3 års studier.
Hur galet är inte det!?
 
Sunny Franny, Happy Jonney!
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?