Happy New Year

2015



30 december och bara timmar kvar av 2015. Ett år som har gått snabbare än något annat, hur nu det kan gå ihop sig. Jag ser tillbaka på året och minns både glada, lyckliga, jobbiga, ledsamma, känslosamma och härliga stunder. Men framför allt så minns jag alla roliga stunder detta året bjudit på. Jag minns alla skratt och alla tårar som runnit på grund av hysteriskt roliga stunder. Jag minns även stunder då jag känt hopplöshet, som när jag i våras tragglade med det sista av min utbildning, när jag i september blev av med min lägenhet, samtidigt som jag förtvivlat sökte jobb. Jag minns stunder då jag känt mig förvirrad men ändå trygg. Jag minns stunder då jag med mitt gamla jag skulle känt mig väldigt stressad, men istället känt mig lugn. Jag minns stunder då jag tänkt eller sagt "det löser sig". Jag minns stunder då jag släppt kontrollen och ändå kunnat känna en befriande och härlig känsla. Jag minns lyckliga stunder, som när jag både fick en ny lägenhet och ett drömjobb inom loppet av 24 timmar. Jag minns underbara stunder med mina systerdöttrar, att få se dem växa och att varje nytt ögonblick få underhållas av deras charm och humor. Jag minns tre första månader på ett jobb som erbjuder otaliga chanser till att utvecklas och ett jobb där jag varje dag skrattar och har fruktansvärt roligt. Jag minns gamla och nya bekanskaper, människor som kommit in och berikat mitt liv, några för en kort period och några som kommer stanna kvar. Jag minns många kärleksfulla stunder och stunder då jag känt att jag bubblat över av lycka. Som den där dagen när jag fick min examen och bara kände mig sådär löjligt stolt över min själv och mina närmsta klasskamrater. Jag minns de där klasskompisarna som förvandlats till nära vänner och som har fått en plats i mitt hjärta. Jag minns lugnet och tryggheten som stegvis sköljt över mig och tagit över många av mina stressade känslor. Jag minns ett år som började väldigt förvirrat och knasigt men som utvecklades till att bli riktigt riktigt bra. Det finns många fina minnen från 2015 som jag kommer bära med mig och jag är just nu bara väldigt nyfiken på vad 2016 kommer ge. Jag är redo för ett nytt år!


Majjamormor

SKRIV DIN KOMMENTAR


Anonym

Kram fina Jonna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?