Bubbly

2015



Jag har börjat lyssnat på Håkan Hellström.
 
Jag som tidigare aldrig haft någon dragning till honom, visst har ett par låtar fastnat på huvudet - men inte mer än de där klassiska efterfest-låtarna-som-alla-andra-kan-så-jag-låtsas-att-jag-också-kan-dem. Som halva refrängen i en midsommarnattsdröm och kom igen Lena, vad skulle vi annars göra? Det är ungefär dit min Håkan-passion (eller snarare brist på passion) har sträckt sig. Men nu, nu rullar Håkan-låtar om och om igen, och fingrarna glöder som aldrig förr. Okej, det var lite överdrivet kanske men idag har fingrarna glödit (glött? vad säger man?), och det välkomnar jag med öppna armar. På fredag är min egna deadline att vara helt färdig för att gå igenom formalia, för på fredag är det en vecka kvar till uppsatsen ska lämnas in. Klockan 8.00 rättare sagt. Klockan 11.00 kommer tjejerna till mig på champange-brunch! Jag kämpar för att inte planera för mycket, trots att det är svårt. Varför jag inte planerar? För att jag verkligen borde lägga all fokus på att göra färdig uppsatsen så att jag kan släppa den sen och fira riktigt ordentligt! För fira - det ska vi göra nästa fredag. Från champange-brunch till smink- och hårfix till bal på slottet. Trots att jag inte ska lägga för mycket tid på det just nu, har jag redan börjat förbereda och skrivit inköpslista... Det är ju så kul!
 
Det blir min andra bal på slottet. Nästan exakt sju år sedan studentbalen på Kalmar slott kommer jag nu få gå på min examensbal på samma ställe. Nu när jag skriver om det kommer fjärilarna i magen, inte för att jag ska få gå på bal på slottet utan för att det är så fruktansvärt nära nu. Jag har inte hunnit tänka den senaste tiden, och därför inte hunnit reflektera över att det faktiskt snart är över.
 
Så ja, vad kan vi dra för slutsater av detta?
 
- Uppsatsen börjar fylla sitt syfte och jag längtar tills den är klar
- Jag längtar tills den är färdig, utskriven och redo att lämnas in. Med MITT namn på den
- Mitt namn = jag lyckades alltså, 3 års studier knyts ihop med denna uppsats
- Jag längtar till att fira med mina tjejer
- Jag längtar efter att TRÄFFA alla mina Kalmar-tjejer igen!
- Motivationen som länge varit obefintlig börjar komma tillbaka allt mer och mer, magen bubblar av förväntan och rus
- Jag har börjat lyssna på Håkan Hellström, vem vet, snart kanske till och med Veronica Maggio spelas hos mig?
 
Nej, den dagen kommer dröja. Håkan räcker!
 
En lycklig sommarkväll med två av mina Kalmar-tjejer
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?