You need downs to get you ups

2014



Jag har ju lovat er både upp- och nedgångar men det har inte funnits så många nedgångar att dela med sig av. Fram tills igår. Anledningen heter migrän och sabbade halva min dag. Under sista lektionen hade vi ett quiz och jag kände då hur huvudet började snurra och det svartnade och blixtrade framför ögonen. Det kommer alltid så fort, och jag är alltid lika oförberedd på det. Jag har haft lite ont i både huvudet och nacken ett par dagar så egentligen var det inte så oväntat att det skulle komma förr eller senare, och som sagt, det kommer så fort att jag aldrig hinner ta några tabletter innan. Jag fortsatte lektionen och vi hade en gruppuppgift där vi skulle göra en presentation. Jag minns inget därifrån, bara att jag fick total blackout och sa vände mig till Anna och sa "help me!". Efter presentationen gick jag ut. Drack lite vatten, händerna skakade, huvudet bultade. Alltså, det finns många smärtor som är olidliga, när jag får kramp i magen känns det som om jag ska dö men migrän tar alla pris. Det är så hemskt, tårarna rinner och det känns som om hela huvudet ska explodera. Ingenting hjälper och jag vill allvarligt talat nästan dö när det kommer. Igår var ett (tack och lov!) ganska milt anfall och jag kunde med stapplande steg och med hjälp av Anna ta mig till Medical Center där jag fick träffa en sjuksköterska och fick några starka blå superpiller. Resten av dagen spenderade jag i sängen, med en blöt handduk på huvudet. Idag har det känts som om jag haft världens baksmälla, det gör det alltid efter ett anfall. Det är svårt att förklara för någon som aldrig har migrän hur smärtsam huvudvärk det faktiskt är, oftast kräks jag (förlåt) och kan inte ens gå. När jag var liten vaknade jag mitt i natten och skrek rakt ut för att det gjorde så ont. Tack och lov får jag inte anfall ofta nu för tiden, i många år var det till och med helt borta, men när det kommer - ja då jäklar är det migrän så att det smäller om det.
 
Nog om min migrän, idag har varit en tusen gånger bättre dag och jag sitter för tillfället och väntar på att min klass ska börja. Den första klassen jag har idag är tillsammans med alla utbytesstudenter och vi brukar alltid hitta på något roligt. Hörde rykte om antingen volleyboll, fotboll eller frisbee idag så vi får väl se helt enkelt vad vi hittar på. Efter det har jag Organizational Behavior och sen är denna pluggdagen slut. Imorgon har jag endast en lektion och efter den åker vi till Atlanta för helgen! Det är dags för den festivalen som jag pratade om, ska bli så himla kul!! Tänk bara att se Eminem live. Och John Mayer, Lana del Rey, Lorde, Iggy Azalea, Bastille ja, so on. Häftigt!!
 
Vill också passa på att gratta världens bästa mormor som fyller 75 år idag. Hon är mitt i sin cancer-behandling (fuck cancer!!!!) och jag tänker på henne varje dag. Hon är en av de personer som jag ser mest upp till och jag är så glad för den relationen vi har. Min älskade momo, hoppas du haft världens bästa födelsedag!
 
Vad ska ni hitta på i helgen?
 
/Puss och kram från en tjej som trivs förbaskat mycket med livet
 
 



Mormor

Tack älskade Jonna.Hoppas din helg blir bra.Ska just lämna hotellet där vi sovit efter att ha vari på teater i går.Klas o Ola dök plötsligt upp på sjuk huset i går.Stor överraskning.Hela min dag var fantastisk.Ska till sjukhuset nu.10000000 kramar o pussar


Mamma

Älskade du !!!!Puss o kram!Saknar dig !

Svar: Jag saknar inte er :) Haha. Fast tänker på er!! Puss
JONNA


Ann

Hej Jonna!
Här kommer en liten födelsedagshälsning från oss i Skänninge. Hoppas du får en riktigt härlig dag. Känns kanske sådär...att inte vara nära familjen just en sån här dag....men....det verkar som att du trivs som fisken i vattnet over there...
vilket är glädjande....och... det kommer ju fler födelsedagar....ta hand om dig Kram faster ann







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?