The beginning of fall - Labor Day Weekend

2014



Hej!
Nu är jag tillbaka och jag har massor att berätta och en bunt med bilder att visa er! Imorgon har halva veckan redan gått och jag har haft en helt fantastisk helg! Helt galen, på ett väldigt bra sätt och mycket innehållsrik. Den började i lördags morse, eller egentligen redan i fredags då jag Anna och vår tyska vän Chris var ute och åt. Men i lördags var det alltså dags för bid day och vi var uppe tidigt för att göra oss iordning. Efter frukosten drack vi Sangria hos oss för att sedan traska bort mot våra vänner i ett av fraternity-husen, där vi hade blivit bjudna som dejter. Där bjöds det på mimosa, champange med apelsinjuice och sedan var festen igång. De nya killarna sprang, liksom tjejerna förra helgen, upp för the hill och killarna tog emot dem vid huset. Efter det var det foto-dags och mingel innan alla blev skjutsade till fraternityns off campus-hus. Beerpong, alkohol i mängder, och massor med folk. Det hela går väl egentligen ut på att de nya killarna ska bli jättefulla (för många är det första gången de dricker) och framåt eftermiddagen började Anna och jag både bli hungriga och lite trötta. Jag är inte van att festa en hel dag! (Vem är det egentligen?) Lunch och powernap för att orka med en kväll downtown. Efter middagen började vi tagga till igen och när vi väl kom downtown hade vi jättekul! Vi var på en klubb där flera av fraternitiesen hade hyrt olika delar och det var massor av annat folk också, så inte bara studenter. Framåt tre tackade vi för oss och somnade gott direkt när vi kom hem. 

Summa kardemumma: Fantastiskt rolig dag!

Annapanna och jag. Vi får ofta frågan om vi är tvillingar/systrar. Blonda båda två men mer? Nja..
 
Härliga Aaron, som är vår Pier Advisor och även min dejt för dagen.
 
 
Lamba Chi Alpha

 
Jubel och sång när de nya killarna kom springandes

Jag älskar de röda plastmuggarna, det är så amerikanskt!
 
 
Och sen kom söndagen...
 
Vi vaknade upp pigga, glada och taggade för Labor Day i Atlanta! Kom dit runt 2, checkade in på hotellet (4,5/5 stjärnor. Fint ska det va!) och promenerade sedan runt i staden. Hotellet låg precis bredvid CNNs huvudkvarter så det blev första turiststoppet. Såklart att vi skulle ha bilder med CNN-skylten. Det var coolt att se men vi skippade rundturen då vi hellre ville promenera vidare för att kolla in staden. I Atlanta finns det inte jättemycket att se, det man ska se där är ungefär CNN, Georgia Aquarium som är världens största akvarium och så World of Coca-Cola. Coca-Cola är från Atlanta så det är nästan ett måste, men vi nöjde oss med att se även det utifrån. Kön var helt galet lång och vi kände inte för att gå in där ändå. Jag gillar inte typiska turistattraktioner, tycker ofta att det inte alls känns speciellt äkta. Det är uppbyggt för att vara en turistattraktion och visst, jag förstår grejen med det. Men för mig räcker det med att bara ha sett det utifrån. (Och ta lite kort givetvis. Har man inga bilder har man inte varit där) Så vi promenerade vidare och hamnade bredvid en Avatar på gågatan. Mitt i staden kommer det liksom en Avatar och går. Jaja, här kan allt hända, tänkte vi. Promenerade vidare och vi mötte fler och fler människor som såg "konstiga" ut, utklädda. Vi förstod snart vad det var då vi hamnade mitt bland tusentals utklädda figurer. Dragon con, som är som en seriefigurs-mässa, eller vad man ska kalla det. Tusentals människor som klär ut sig och spenderar en hel helg med att möta folk som är likadana. Vi köpte mat, kaffe och frozen yoghurt och satt i flera timmar och bara kollade på alla olika "skepnader". Kvällen blev relativt lugn med god middag och en drink i hotellbaren innan vi somnade i världens skönaste säng. Jag sover gott i min säng här, men det var länge sen jag sov SÅ gott!
 
Igår vaknade vi och efter frukost (min första bagel sen jag kom hit!) var det shoppingdags. Första stället vi åkte till misslyckades vi totalt med och hittade typ 3 affärer, varav alla dessa 3 var tråkiga. Vi visste att vi var i närheten av IKEA så vi traskade dit istället för att äta svenska köttbullar med mos, brunsås och lingon. Okej, jag har varit borta från Sverige 3 veckor och saknar verkligen inte svensk mat, men när man är så nära Sverige fast ändå så långt borta så kan man inte låta bli. Näst på inköpslistan stod kanelbullar då vi kände doften av dessa. Vilken lycka! Tills vi såg dem. Såklart inget pärlsocker. Vet ni vad de hade på istället? Glasyr. Hallå, glasyr! Det förstör ju hela bullen. Så det blev inga kanelbullar men vi fick däremot med oss kaviar, Marabou, knäckebröd och kaffe så vi var nöjda. Men shoppinglyckan var långt ifrån fulländad med bara varor från IKEA. Vi hoppade på tunnelbanan igen för att pröva lyckan i ett annat område, Lennox Square. Det första vi ser när vi kommer in på mallet var Forever 21 - gissa om vi var i himlen! Efter ett par timmars shopping bar det av hemåt igen och efter en bilfärd i regn, åsk- och blixtoväder var vi hemma.
 
En helg som fick en extra dag men känns som om den har varat för evigt. Nu fick ni en lång uppdatering och för tillfället är jag så trött att jag håller på att somna framför datorn. Efter allt för många timmars plugg idag är jag (nästan) färdig med mina läxor. Tandborstning och sen ska jag läsa en artikel på 19 sidor innan jag äntligen får stupa. Hoppas ni där hemam haft en lika bra helg som jag och att ni som börjat skolan idag (eller igår?) har haft en bra start och att ni är taggade för den här hösten. Det är jag!! Är bara så rädd för att den ska gå lite för fort.
 
Godnatt från mig och godmorgon till er. Puss och kram


 
Turister utanför CNN

Inne på CNN

 

World of Coca-Cola

 
Inne på Coca-Cola Store

 
World of Coca-Cola
 
The founder of Coca-Cola

 

Mini Flat Iron. Jag har en exakt likadan bild från NYC, Flat Iron där är aningens större...

 
Hooters, såklart... Och bakom oss Hard Rock Café

  
Dragon Con. Den här killen hade nog den coolaste dräkten av de vi hann se

 
Lennox Square

 
 
No words needed... IKEA!

 
Bästa frukosten!



Mormor

Godmorgon älskade barnbarn.Sitter i ett väntrum på sjukhuset och har just läst din blogg.Vilken helg!!!vår har också varit bra men på ett vanligt svenskt vis.Höjdpunkten var att Ellen o Benjamin var på middag hos oss i lördags kväll.Tack för allt stöd jag får av dig.Masor med kramar från mormor.


Mamma

Så härlig läsning,gumman!Kram


Veronica

Så härligt att se att du gör så mycket saker, man ska passa på att göra allt när man har chansen :) Roligt att du trivs så bra! Stor kram!


Veronica

Så härligt att se att du gör så mycket saker, man ska passa på att göra allt när man har chansen :) Roligt att du trivs så bra! Stor kram!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?