All day, all night

2014



Ännu en vecka har kickat igång och fram till fredag är det som vanligt plugg som gäller. Jag läser 4 kurser efter att förra veckan ha hoppat av en. Det var en kurs som hette Introduction to Global Health. Den var väldigt intressant men kändes inte så relevant för mig. De fyra andra kurserna jag har är inom ekonomi, så jag kände helt enkelt att jag ville fokusera på dem istället för att läsa fem kurser och göra sådär ifrån mig i alla. Nu kan jag lägga allt fokus på de kurser jag har och som jag kommer kunna använda till min utbildning och examen hemma. Här ser skolan annorlunda ut och vi har inga tre-timmars föreläsningar. Lektionerna är antingen 50 eller 75 minuter långa beroende på hur många gånger i veckan de ges. På måndagar och onsdagar har jag tre klasser, tisdagar 1 och fredagar och torsdagar 2 stycken. Det blir sammanlagt inte så mycket lektionstid men däremot pluggar jag mellan alla lektioner så mycket jag hinner med. Idag är min första (och enda) lektion vid 4.30 pm men jag har redan varit igång och pluggat sedan halv 9. Ingen vila, ingen ro. Men så kommer det förhoppningsvis visa sig på resultatet sen! Min tanke från början var inte att försöka få så bra betyg som möjligt, det här är en valfri termin och jag kan i princip läsa vad jag vill (så länge det är relevant för utbildningen och kan motiveras på ett bra sätt). Jag åkte hit med inställningen om att jag skulle bli godkänd i kurserna men inte lägga ner för mycket tid på skolan, jag är ju ändå här, inte bara för att plugga, utan för att det är ett äventyr som jag vill njuta av! Men tiden har gått, och jag känner mig själv lite för väl. Jag vill alltid göra så bra ifrån mig som möjligt. En bra egenskap som motiverar mig. Motivationen bidrar (oftast) till disciplin vilket gör att jag hinner med alla de där roliga grejerna också! Om några veckor börjar alla midterms och sen är det fall break. Då ska vi till Miami!!!! :D Det är en motivationsfaktor nog! 

Nu ska jag försöka få tag i Hanni och flickorna för en Skype-dejt. Hoppas ni haft en fin tisdag!




Längtar inte alls... ! :)







Mormor

Gokväll.Så härligt.Miami.När,hur,med vem och alla de andra frågorna som jag har skickar jag med----------.Kramar


Mamma

Härlig läsning!!!!Syftade du möjligen på mor din vad gäller tålamodet?!haha


Pia

Hej Snygging!
Du ser fantastisk ut på alla bilderna. Och du ser ut att ha det galet bra..
Såå glad att du trivs, du verkar ha träffat hur mkt härliga människor som helst och så vackert det verkar vara.
Tänker på dig. Kram Pia

Svar: Hej fina Pia, va go du är! :) Jag har det verkligen så himla bra, kommer nog aldrig hem ;) Hoppas ni har det bra hemma och att hösten inte är allt för grå och tråkig! Hälsa de på jobbet! Massa kramar
JONNA







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?