Somewhere over the rainbow

2014



Min kära lillasyster nämnde häromdagen när jag pratade med henne att alla bilder jag lägger ut ser ut som om man söker på "paradiset" på Google. Jag kontrade med att, "ja men det är väl klart att jag inte alltid lägger upp vardagsbilder, det är ju inte så kul." Sanningen är den, att min vardag är väldigt fin den också. Campus är så himla fint, men vi kan ha skitdagar här också. Häromdagen vaknade jag av spöregn och världens åskoväder med blixtar som lyste upp hela himlen. Och jag blev glad för detta! Jag som alltid går upp mellan 6-6.30 låg kvar i sängen, njöt av ovädret och kollade klipp från nyhetsmorgon på iPaden. Sedan gjorde vi världens mysfrukost. Jag gillar oväder, och speciellt eftersom jag vet att efter regn kommer solsken. För tillfället är det lite kallare men vi har strålande sol. Det märks att hösten är på väg, det hörs inte minst när vinden blåser i träden. Jeansen har premiärat, men jag får nog snart plocka fram shortsen igen för här verkar det inte vilja bli riktig höst förrän om ett par veckor. Så Ellen, nog är det mer "paradis" här än i Sverige, men i Sverige skulle ni aldrig få sådana här mejl och beordan att stanna inne: 














 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?