September 23 - My 25th Birthday

2014



Tiden passerar i en rasande fart och idag är det en hel månad sen jag fyllde 25. Jag har lovat er en uppdatering, och jag vill skriva mycket för min egna del för att jag verkligen hade världens bästa födelsedag. Inte för att jag kommer glömma den i första taget, men jag vill kunna gå tillbaka och läsa om den när jag är hemma igen.
 
Jag vaknade som vanligt vid klockan 6 av min väckarklocka, Anna hade frågat mig om jag verkligen ville gå till gymmet trots att det var min födelsedag, och jag älskar den starten på dagen så det var klart att jag ville! Vad jag inte visste var att Anna hade gått upp mycket tidigare för att förbereda nere i köket och strax efter att min väckarklocka hade ringt kom hon in med ett tänt ljus och sjöng. Gulle!! När jag kom ner till köket hade hon pyntat och hängt upp ballonger. Efter gymmet gick jag och duschade och när jag än en gång kom ner till köket stod Anna och stekte pannkakor och kort därefter knackade det på dörren och där stod Chris med nybakta brownies. En lång födelsedagsfrukost och jag var redan överväldigad av hur dagen hade börjat. Bara för att det var min födelsedag betydde inte det att jag kunde slippa undan med plugget, så dagen bestod mestadels av plugg. Och lunch i caffi. Jag var lite orolig över att kolla min mail box då jag vet att jag skulle blivit besviken om där inte fanns något kort hemifrån, men jag hade inte behövt oroa mig för där låg ett fint kort från mammi, Johan och Benji. Tack! Och så fick jag mail om att jag hade ett paket att hämta, ett stort grönt paket från Sverige från världens bästa Kalmar-tjejer! Djungelvrål, chokladkolor, téer och fina kort - de känner mig så väl!
 
Min födelsedag var en tisdag och på tisdagar har jag sen lektion. Jag kom hem runt 6 och då bad Anna mig att göra mig iordning. Jag visste inte vad vi skulle göra, och jag har ju lite svårt för överraskningar då jag gillar att ha kontroll... Å andra sidan är överraskningar väldigt roliga och jag överraskades hela dagen! Anna hade köpt ost, vin och massa frukter men det var inte därför jag skulle göra mig iordning. Efter en stund kom Nikki och vi åkte iväg tillsammans med Chris och Daniel. Jag visste inte vart vi skulle och vi hamnade på en japansk restaurang där de lagar maten famför en på bordet. Det var så coolt! Och maten var så himla god! Som om inte detta var nog så tog Anna och Nikki fram en present, världens finaste armband som fick mig att fälla ett par tårar. Att två människor kan lära känna en så snabbt och så pass bra på 1 månad, det är häftigt! Servitörerna kom in med ljus och sjöng och som om inte DETTA var nog, så hade tjejerna fixat cupcakes och skumpa när vi kom hem igen och alla vänner i internationella huset kom in och firade med mig. Underbara underbara människor!
 
Jag älskar att fylla år och påminner gärna alla inte bara en, eller två, utan flera gånger om att det snart är min födelsedag. Det är bara min dag. Kvällen innan min födelsedag blev jag dock lite deppig, inte för att jag trodde att jag skulle bli bortglömd eller inte bli firad. Eller kanske lite... Jag hade verkligen världens bästa födelsedag och det främst tack vare Anna som hade planerat hela dagen så fint. Jag hade aldrig kunnat ana att jag skulle få en så bra 25års dag och att jag skulle bli så firad. Födelsedagsfirandet slutade inte bara för att det blev ny dag utan senare i veckan fick jag kort och min rosa prinsesstårta (ioförsig målad på ett papper. Jag förväntar mig att få en riktig när jag kommer hem pellan) av världens bästa lillasyster. Och mer paket. Med ännu mer av mitt favvogodis! Vad ska jag säga? Nu när jag berättar om dagen så blir jag överväldigad igen över hur underbara människor jag har i mitt liv.
 
När helgen kom firade vi med middag och drinkar på Margaritas och fortsatte sedan downtown för massor av dans och ännu mer drinkar. Konstaterade att det inte är så illa att fylla 25 ändå, och speciellt inte eftersom att ingen trodde på att jag fyllde mer än 21. Det känns bra i en äldre kvinnas hjärta som nu är närmre 30 än 20. jag tror att tiden till 30 kommer bli grym. Jag har nya mål att kämpa emot och när den dagen är här ska de målen vara uppfyllda. Let's go older 20th!
 
Bästa födelsedagsfrullen!
 
Glada kompisar som äter frulle med födelsedagsbarnet
 
Paket och kort hemifrån. Djungelvrål!!! <3
 
Myspys med ost och vin innan vi åkte iväg för att äta middag.
 
Det här var SÅ coolt! De lagade maten framför en vid bordet, bara upplevelsen i sig var häftig och för att inte tala om hur god maten var!
 
Chris från Tyskland och Daniel från Brasilien
 
 
Jag pratar alltid om min American Dream. Det här är med all säkerhet den finaste presenten jag någonsin har fått för att den är så mycket mig och det är så mycket tanke och kärlek bakom den. Rosa, som är min favoritfärg och gulddetaljer med mitt namn. Tack bästa tjejerna, Anna och Nikki!
 
Skumpa och cupcakes!!
 
Fina vänner!
 
 



mormor

Så härligt att få ta del av din dag.Den måste ha varit fantastisk.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?