In the middle of the week

2014



Hej!
 
Onsdageftermiddag och jag är som vanligt lite seg efter dagens lektioner. Men! Det är onsdag och mer än halva veckan har gått, vilket betyder att det snart är helg = Halloween och Homecoming! Jag har inte riktigt förstått det där med homecoming än, mer än att jag vet att det är match på lördag och att röstningen av homecoming king & queen är i full gång. Jag vet en kille och en tjej som är representerade så om jag röstar så blir det på dem. Jag ser mest fram emot helgen på grund av att det är Halloween och att jag ska få klä ut mig! Jag älskar att klä ut mig och gör i vanliga fall gärna min egna dräkt. Jag tycker det är roligare att komma på något själv än att köpa en färdig som man riskerar att inte vara ensam om att bära. På grund av brist på rekvisita, symaskin och pysselgrejer, så har jag dock detta året beställt en men jag kommer göra om den på mitt eget sätt med smink och så vidare. Längtar till att veckans sista lektion är över så att jag får börja göra mig iordning! Först så har IBA (international bear association) ett party i International House (där vi bor) så vi kommer gå dit en stund på eftermiddagen för att karva pumpor och pyssla, men mest för att hänga med de andra internationella studenterna. På kvällen är vi bjudna till en fest och det ska bli så kul att se vad alla klär ut sig till! Kommer det vara sådär stereotypiskt att tjejerna klär sig i minimala klänningar eller en Bunny-dress? Klär folk ut sig läskigt eller roligt? Hur hårt går folk in för det? Kommer folk skratta åt mig? Bli rädda? Spännande spännande. Halloween är ju som känt väldigt stort här, en av de största helgerna på året faktiskt, och vi har redan blivit varnade om att vi troligtvis kommer vara höga hela helgen... På socker! Eftersom att den här helgen inte är något vidare stor i Sverige så ska det bli väldigt kul att vara med om den här och få uppleva det the american way, så att säga.
 
Igår så fyllde vår tyska vän Chris 21, vilket betyder att han är numera är myndig även i detta land. Woho!! Anna och jag hade bakat kladdkaka och överraskade honom med sång på morgonen. På kvällen tog vi med honom ut på överraskning - middag och bowling, och jag tror att det blev väldigt uppskattat! Förutom att jag sög på bowlingen. Chris vann överlägset så äsch, det var ju trots allt hans födelsedag!
 
Idag så har jag som sagt haft ett par lektioner, och spelat in ett rollspel i kursen Professional Selling. Det var det andra rollspelet vi gjorde och i den kursen har vi nu bara en sak kvar. Helt galet! Det är en presentation som ska göras om en månad så vi har tid att öva. Nu inväntar jag att klockan ska bli middags-dags och sen ska vi åka till Kroger för att veckohandla. Jag har nämnt det innan att man inte riktigt kan ta sig någonstans här utan bil (faktiskt ingenstans, så vida man inte gör som Anna och mig och promenerar i de farliga områdena...). Varje onsdag så kör trolleyn till Kroger, som är ett supermarket, så det gäller att planerna sina inköp väl. Det är ioförsig inte så svårt för mig och Anna, som i princip har samma lista varje gång. Haha, älskar våra rutiner!
 
Det är ju också konstigt att varje gång jag tänker att jag bara ska skriva ett litet kort inlägg om hur min dag har varit så blir det alltid långt. Det glöder för mycket i fingrarna helt enkelt och helt ärligt så tror jag inte att ni klagar?
 
Just det, pratade med min älskade lilla momo idag också. Och sen hade jag fått post! Två av dagens höjdpunkter. Det kanske hinner komma en tredje innan dagen är slut. You never know..... ;)
 
Tja puss!
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?