Stone Mountain Park

2014



Jag vet att jag efter varje helg säger att den har varit grym, och den här måndagmorgonen är absolut inget undantag! Helgen var i fredags mer än välkommen och vi firade, som vanligt, med fredagstaco. Sedan blev vi medbjudna till Rigby's, ett ställe som typ Heron City i Stockholm, med massor avsaker att göra - bowling, lasergame, rullskridskobana, minigolf och gocart, för att bara nämna några. Minigolf har aldrig varit min typ av gren men gocarten däremot gick bättre. Alltså, SÅ kul!!!! Vi kom hem rätt sent och däckade med en gång för i lördags skulle vi iväg på utflykt hela dagen. 

Vi lämnade campus runt 10.30 tillsammans med runt 25 andra internationella studenter och åkte mot Atlanta. Första stoppet var för lunch i en park där det var ungefär 200 internationella studenter från runt om i hela Georgia. Vi blev bjudna på lunch och massor av kakor (åt den godaste kakan sen jag kom hit, eller jag skulle nog nästan kunna säga att det var den godaste jag någonsin har ätit. Tänk kladdkaka/muffins/brownie med jordnötssmör och chokladfrosting. Och att det var lika mycket frosting som kaka, alltså mums!! Nääästan i klass med Pellans brownie, men bara nästan). Efter lunchen hade vi lite fri tid att hänga och prata med alla andra studenter innan vi åkte vidare mot vårt slutmål - Stone Mountain Park. Det är en nationalpark med ett berg som ser ut som en stor sten. Jag har inga vidare bilder på själva berget men jag ska se om jag kan googla fram nåt och visa det. Vi hikade upp till toppen (inte jättelångt men lagom brant) och sedan ner igen. Nere vid botten bredde vi ut våra filtar på en stor gräsmatta (tillsammans med tusen andra människor) och gick för att äts middag och kolla i souveniraffärerna innan detvar dags för kvällens aktivitet - lasershow! Det började när det hade blivit mörkt och jag som inte hade haft några förväntningar blev väldigt positivt överraskad. Musik, fyrverkerier och en lasershow på den stora stenväggen. Det var coolt! Och riktigt mysigt att sitta på filtar med massa andra människor, titta på det här och äta godis. Vi kom tillbaka till Macon runt 23 och nog för att vi var trötta och våra kroppar gjorde ont så bestämde vi oss ändå för att gå ut. Världens snabbaste dusch och fixning och ett par timmar av dans innan jag föll huvudstupa ner i sängen och sov tills långt in på förmiddagen igår. Mycket bra helg, igen, alltså!! Undra vad nästa helg bjuder på? 






























mormor o popla

Häftigt







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?