UPDATE 2.0

2014



Hej!
 
Insåg precis att dagarna springer förbi mig här och nu var det allt för länge sen (igen) som jag uppdaterade er om vad som händer här i Macon.
 
Så, vad har jag hittat på sen sist?
 
För att börja med det tråkigaste så har jag varit sjuk. Men nu är jag frisk, så den tråkigheten kan vi lämna.
 
Annars så har det som vanligt varit bra, lite för bra kanske eftersom att jag inte har hunnit skriva så mycket (eller orkat rättare sagt)
 
Förra helgen så tog vi tjejer en trip till Athens, en annan studentstad ungeför 2 timmar från Macon. Vi körde dit och bodde kvar över natten. Supermysig stad och så mycket större än Macon. University of Georgia ligger där och det var verkligen superstort! ALLT var så mycket större, skolområden, byggnaderna, parkerna, frat- och sororityhousen, och deras stadium! San Siro i Milano tar ca 80 000 människor om jag inte minns fel och det var mäktigt. Den här stadion tar strax under 100 000! Vi blev runtvisade av en vän till Nikki och på kvällen käkade vi och gick barrunda. Vi hann bara ett par stycken av alla de ca 150-200 uteställen som finns i Athens.. En riktig studentstad med andra ord, Kalmar kan slänga sig i väggen!
 
Efter att vi hade haft vårt förhör för dumheten som vi gjorde på min födelsedagsfest (....) så gick vi ut, kul kväll med några av mina favvisar! Anna, Alonso, Alex och jag. (Killarna hade varit på en army-fest innan om ni undrar över deras klädval)
 
I fredags så var det första basketmatchen för säsongen, och Mercer Bears vann stort! Det var kul.
 
Och i lördags var det dags för SISTA fotbollsmatchen, vilket björnarna vann med 56-0 om jag inte minns fel. Anna och jag fick side line-passes så vi såg matchen (och alla spelarna hehe) från första parkett. Student-sektionen är annars det som ni ser på andra sidan plus att vi får sitta på "the birm", typ en liten kulle på kortsidan, om det är fullt på sittplatserna, så vi var rätt nöjda!
 
 
 
Jag har varit ute och hikat också. Hade verkligen underbar solig (och lite kall) dag! Stället hette high falls och ni ser vattenfallet på den första bilden, det var superfint. För att komma över till andra sidan så var vi tvugna att korsa "floden", det var en rätt spännande upplevelse kan jag säga... På vissa ställen fanns det bättre stenar än andra, för att inte nämna mer än så.
 
I lördagskväll var vi bjudna på födelsedagsfest hos en kille, det var jättemycket folk där men var riktigt roligt! Massor med brasilianare och andra internationella studenter. Vi avslutade med några timmars dans på bull, riktigt kul kväll! Hela dagen var helt perfekt!!
 
Det är ungefär vad jag har hunnit med sen sist. Den här veckan är full med skoljobb för nästa vecka har vi Thanksgiving break. Då åker vi till SAN FRANSISCO!!! Bara en vecka kvar idag, ska bli så kul att komma till ännu en drömstad, äta riktig thanksgiving-middag och att träffa släktingarna! Och på tal om det så ska vi på en annan Thanksgiving middag på fredag tillsammans med alla internationella studenter som var med vid Stone Mountain. Och sen är det midnight movie, då kan vi köpa biobiljetter för 2 dollar och hoppas att få se den film som vi vill. Premiären för Hunger Games 3 är på fredag och såklart vill vi se den, vilket säkert alla andra tusen människor också vill. Håll tummarna för oss! (Och nej, jag har inte blivit filmintresserad och jag har bara sett första filmen, men ändå). Hur som helst, det enda jag vet om Thanksgiving är att man äter maaaassa mat (och att man visar tacksamhet), behöver jag säga att jag längtar? Efter helgen vet jag förhoppningsvis också lite mer om varför man firar det.
 
Hoppas allt är bra hemma!
 
 
 
Ja, just det ja. Det var en sak till. Min mor skickade mig den här bilden förra veckan (snäll som hon är) och bara så att ni vet så kan ni vara väl förberedda med lussebullar när jag kommer hem, så baka på och fyll frysarna för jag kommer tömma dem allihop =)
 
 
 
 
 



Mamma

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


popla

Skönt att du är frisk igen.
Vad många minnen du har att ta med dig hem!
Jag förstår att det är till USA du vill återvända, och jag tror att det är där du kommer att göra din yrkeskarriär! "I cross my fingers".
Innan dess hinner vi förhoppningsvis träffas en hel del i Sverige.
Fortsätt att ta chansen att njuta av stunden, den kommer aldrig igen.Love you!

POPLA!


mormor

Hej härliga du.Roligt som alltid att få ta del av allt du upplever.Kramar







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?