Trick or treat?

2014



Vilken mysig eftermiddag vi har haft idag! Vi var bjudna hem till en av våra professorer, Mrs Smith och hennes man. Vi har henne som international advisor men hon undervisar även i engelska. Varje år så bjuder de hem sina elever/internationella studenter till sitt hus för en stor middag. Så himla fint gjort! Amerikanarna är verkligen så gästvänliga, öppna och trevliga. Vi blev hämtade och körda till deras hus, ett stort, jättemysigt fint hus ute i skogen. Där väntade med massor (med betoning på MASSOR) med mat och efterrätter. Vi satt framför brasan och åt, pratade och en kille hade med sin gitarr och spelade. Jag är fortfarande mätt, och det är inte likt mig som i vanliga fall kan äta när  och hur mycket som helst.
 
Helgen har annars bestått av halloween-firande, fest, godisätande och fotbollsmatch. I fredags spenderade jag och Anna flera timmar med att sminka oss, resultatet blev kanon! Beroende på hur man ser det, vi var så sjukt läskiga att jag nästan blir rädd av att bara kolla på bilderna nu. Igår hade vi inte tänkt att klä ut oss men då Anna bara hade ett par trasiga strumpbyxor (och det var superkallt!) så tänkte vi att vi lika gärna kunde spöka ut oss. Dock blev det till en lite mildare grad och trots att vi höll på att frysa ihjäl i väntan på trolleyn, som aldrig kom för den var trasig, så hade vi lika kul som vanligt när vi väl kom downtown!
 
Nu är jag superdupertrött. Vi hörs snart igen, sov så gott!
 
 
Jag blir rädd när jag ser oss! Stackare de som mötte oss, för det roliga var att vi gick in i våra roller (jag hade övat hela veckan på att inte skratta...)
 

Anna och jag var väl nästintill de enda som klädde ut oss enligt skräck-tema.. Här med Nikki och två av hennes killkompisar, vår norska vän Maren och hennes pojkvän Oliver (med hästhuvudet).
 
Igår var vi inte lika utspökade... Alltså vår fransman Alex är så härlig! Tillsammans med Alonso från Peru blir det nog den konstigaste men roligaste kvartetten!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?