En doft av sommaren

2014



 
Sommaren har varit och hälsat på här i Kalmar ett tag. Idag sa den tack och hej för sig och lämnade över till nästa besökare, istiden. Varma brisar, shorts och strandhäng har bytts ut mot jacka, sjal och motvind som gör att det känns som att sitta på en spinningcykel när man cyklar ute. Jag trampar på men kommer inte framåt. Det gör mig iofs inte så mycket att sommaren bestämt sig för att vila ett tag till - så länge jag slipper vara ute, och allra främst slipper cykla i motvinden, förbanna mig över Kalmar och vilja stanna, ställa mig och stampa på stället och gråta. Jag älskar Kalmar men jag hatar blåsten. Det är dagar som denna jag saknar min bil extra mycket. Trots att jag älskar min rosa cykel.
 
Anledningen till att det för tillfället inte gör mig så mycket att det är sådant här väder är för att vi fortfarande har ett par saker kvar i skolan innan vi får ta sommarlov. Idag hade jag terminens sista tenta, och efter att ha suttit ett par timmar med vår affärsplan är även den färdig nu! Det som återstår är ett seminarie nästa måndag så nu kan snart det där jobbschemat dra igång. Men inann dess ska jag ha liiite semester, och de dagarna tänker jag spendera hemma i Mönsterås!
 
Och lite uppdatering om USA: flygbiljett bokad och betald så nu är jag ett steg närmre! 79 dagar kvar!! :)
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?