Den blomstertid nu kommer

2014



Veckorna susar förbi i en ruskigt snabb fart just nu och jag hinner inte riktigt med. Vi har tre saker kvar i skolan, en tenta, en inlämning och ett seminarie. Om två veckor har jag fått sommarlov, men inte ens det verkar vara motivation nog just nu. Motivationen tryter och jag försöker verkligen se att snart är det över, men det går inte riktigt. Hjärnan har redan checkat ut för ledighet och där inne rör sig för tillfället så mycket att det sista plugget inte får plats. På något sätt så kommer jag ju fixa det, det gör man ju alltid, men det känns tungt. Och allt eftersom jag skriver detta skrattar jag lite åt mig själv när jag ser det såhär svart på vitt, tre saker kvar sen sommarlov. Det positiva är att jag inte är ensam om de här känslorna, det verkar som om de flesta är väldigt skoltrötta och bara längtar efter att klockan ska ringa ut och den blomstertid nu kommer ska sjungas. Nåja, nu är det ju tyvärr inte riktigt på det sättet vi får sommarlov längre, i bästa fall går vi och fikar. Inte en hemmagjord jordgubbstårta som när vi var små, men fika är gott nog ändå. Trots att vi inte är i kyrkan på skolavslutningen, med nya fina klänningar så är fortfarande känslan den samma. En hel sommar utan böcker, miniräknare och deadlines. En sommar där varje dag kan spenderas på stranden, men kompisarna eller med en bok på en altan med plasttak de där regninga men ändå varma dagarna. Nja, riktigt så bra blir det inte. Det väntas jobb men vi har redan planerat många afterworks, häng på Öland lediga dagar och soliga grillkvällar. De där regninga dagarna som jag är ledig kommer jag spendera åt att packa ner min lägenhet men jag ska även hinna med att beta av den där bokhögen som jag samlat på mig under våren. Längtar efter att läsa något annat än kurslitteratur (även om jag för tillfället är lite lat och mest läser sammanfattningar). Jag ser fram emot sommaren och trots att jag inte har så mycket planerat så tvivlar jag inte på att jag har ett par grymma månader framför mig! Hallå Jonna, två veckor kvar - klart det går!
 
Och där kom motivationen tillbaka. Win!
 
 
 
 
 
 



Matilda

http://matildatarning.blogg.se

Heja dig! Du är bäst, två veckor är ingenting, det firar vi med jordgubbar och grädde på en filt i solen (hoppas det är sol just den dagen) :)

Svar: Ja Mattis, det gör vi!!! :) Heja oss!
JONNA


Morfar

Tack för i går.Jättemysigt att ses i solen med en enkel men så god lunch.Övertygad om att det smakade så bra för att det var du och vi.KRAM.

Svar: Tack själva! Ja, det är jag också övertygad om! Kram
JONNA







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?