Från solsken till dimma

2014



För bara en vecka sen kunde jag känna våren på väg, fåglarna kvittrade, luften var lätt att andas och solens strålar värmde en aning. Men sen. Baam. Dimma i flera dagar, regn och regnar det inte så är det ändå fukt i luften som gör att man ser ut som en dränkt katt när man varit ute. Och toppen på det hela kom igår - snö. Hallå, snö?? Visserligen försvann den lika fort som dn kom men hoppet om våren som jag förra söndagen kunde ta på försvann lika fort och är nu tusentals mil iväg.
 
Från min pluggplats ser jag alla dessa väderförändringar och känner trots allt, konstigt nog, ett sug efter att dra på mig massa kläder och gå ut på en promenad. För att sen få komma in och mysa med en kopp te under min värmefilt. Tända lite ljus och bara njuta en stund med en av alla mina nya böcker. Jag hinner inte läsa så mycket "vanliga" böcker längre. Det blir lätt så när den mesta tiden spenderas åt kurslitteratur så de där små stunderna när jag faktiskt kan försvinna in i en annan värld, ja då somnar jag oftast innan jag hunnit läsa en sida. Haha.. Så därför borde jag egentligen unna mig själv en paus från plugget och njuta lite av denna hääärliga, regniga, ruskiga, gråa söndag. Så får det bli men jag kan inte sluta fundera på, vart tog våren vägen?
 
 
 
 



Matilda

http://matildatarning.blogg.se

Förra året var det snö till början av april! Jag tror inte våren ska komma för tidigt för då tror jag inte sommaren blir lika fin ;) (det är vad jag intalar mig i alla fall)
Men IDAG har det ju varit vår igen :D







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?