Soon I'll be myself again

2014



Klockan slog precis om till 00.00 vilket innebär att min nedräkning trappades ner till 14 dagar. 14 dagar! 2 veckor! Det är helt galet. Dagarna går så långsamt nu och jag räknar varenda timme. Jag trodde att jag skulle ha hur mycket som helst att göra de sista veckorna, småsaker att fixa, fullt med jobb, rensning, packning och städning. Istället så gör jag ingenting. Utanför lyser solen dagarna igenom (med undantag från dagens oväder) och i kalendern står det jobb. Jag hade inte tänkt mig att spendera den här tiden med en sjukskrivning. Inte alls faktiskt. Det positiva är att alla de där småsakerna, som samtal överallt, är fixade. Det negativa, tiden går så långsamt. Försöker fylla dagarna med lugna aktiviteter då doktorn ordinerat att vara igång men inte lyfta. Tabletterna som jag äter får mig också att må illa och vara väldigt trött, men jag är ändå glad! Det är axlarna och ryggen som fått sig en smäll. Eller hela jag fick mig ju en ordentlig smäll. Jag spände mig så mycket och vårdcentralen förvarnade mig om att det kunde ta 2-3 dagar innan det började kännas i musklerna. Och aj aj, de hade rätt. Fast det värsta är nog ändå inte att det gör ont (känner ju inte när jag knaprar piller ändå haha) utan att jag är så trött och inte känner mig som mig själv! 

Sådär, nu har jag klagat färdigt =) Har iallafall kompenserat allt detta tråkiga med en mysig kväll i Borgholm tillsammans med bästis. Det var välbehövligt och känns som en ganska bra utnyttjning av sjukskrivningen. Till och med väldigt bra!













 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?