Like finding something you don't even know you got...

2014



Jag nämnde häromdagen att det är nu de där små detaljerna ska fixas. Igår så bokade jag en läkarundersökning som behövs, där bland annat mina vaccinationsdatum för vaccinationer som jag fick som liten måste finnas med och undertecknas av en läkare. Då jag inte riktigt vet vart mina lilla fina bok är (som jag vet att jag en gång för några år sen fick av mamma...) så tänkte jag att det måste de kunna hitta i gamla journaler. Men nehe, icke sa nicke. Vissa vaccinationer har jag fått i grundskolan. Så summa kardemumma, jag måste alltså hitta den där lilla boken och vart börjar man leta!? Lägenheten är redan utriven och vartenda papper är genomläst. Jag kämpade till och med för att få upp min brudkista som så fint, när jag målade den vit för många år sen, hade "torkat igen". Tack för brödknivar när ingen såg finns. Utan framgång igår alltså och nu får jag fortsätta till förrådet. Där finns det grejer vill jag lova. Tar på mig full mundering med huvtröja för att skrämma bort spindlarna och ser det som den rensning som faktiskt behövs innan jag flyttar. Jag har ett par timmar på mig så bäst att sätta fart. 
 
Det är alltså sådana här små detaljer som dyker upp, sådana detaljer tar tid. Och det är lätt att glömma. Tur att jag har min milslånga avpricknings-lista på kylskåpet som ständigt påminner mig om att jag inte kan slappna av än. Just det ja, det där gamla passet med mitt gamla visum var jag ju tvungen att leta fram också. Det som jag la på något sånt där bra ställe förra gången jag rensade... Jag gillar inte mina bra ställen. Föredrar mer ett organiserat kaos. Då vet jag iallafall vart jag har mina grejer.
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?