Gräset är grönare i Central Park

2014



 
Jag tror att jag sagt det innan, men det är värt att sägas igen - en av de bästa sakerna med att plugga är utan tvekan att den där fruktade söndagsångesten aldrig infinner sig på samma sätt som när alarmet ringer klockan 5 på måndagsmorgonen för en hel dags jobb. Nej, jag törs nog säga att den aldrig infinner sig! Nog slås man som student ungefär var fjärde vecka av tentaångest men den är av en helt annan grad...
 
Idag är det strålande väder och jag har min sista lediga dag på "jullovet"! Veckan avslutades igår med trerätters, ett glas vin och film och började idag med en lång tvåtimmarspromenad runt hela stan och längs med havet ute på Stensö. Härliga, fina Kalmar! Fåglar som kvittrar, bitande kyla men ändå vårkänslor.. Dagar som denna uppskattar jag verkligen staden trots att längtan någon annanstans alltid finns där. Jag tror aldrig att jag kommer sluta längta efter nya platser, men också det är en charm i sig. Att ständigt vara nyfiken på att bo på andra ställen, uppleva nya vägar att gå på och nya hav att se.
 
Och bara för att jag kan, så ska jag nog ta en sväng runt Svinö också, men det blir nog med joggingskorna istället. Med tanke på förra årets skador i knä och benhinnor har jag bestämt mig för att börja ännu lugnare med löpningen i år, hur tråkigt det än är så är det ett nödvändigt ont för att gardera mig och förhoppningsvis kunna klara av nåt lopp eller två innan sommaren är slut. Det blir eftermiddagens projekt...
 
Där kom det... Kalmar är fint men jag skulle hellre springa i Central Park... Alla gånger!
 
 
 
 
 
 
 



morfar

Jag skulle också gärna vilja promenera i Central Park.
Det har mormor och jag gjort några gånger.
Du kommer säkert att få uppleva parken, både gående och joggande inom inte alltför lång tid.

Lycka till med de "nya" studierna.
Mormor hälsar!

Kramar från morfar

Svar: Ja, morfar. När jag bor i New York så får ni komma och hälsa på mig och promenera med mig!
JONNA


mormor

Hej.Önskar att din första dag på terminen varit och fortfarande är BRA.Finns det några kursare som du tycker ser OK ut?Du finner säkert vänner i den nya kursen.Lycka till.

Svar: Hej mormor! Mina första dagar har varit intressanta, och väldigt roliga. Men det märks att det kommer bli mycket plugg, dragit igång med en gång! Vad menar du med OK? De är motiverade som mig :) Tack!
JONNA


mormor

Hej.Vad jag menar med OK--------motiverade,trevliga,kanske nån att plugga och diskutera studierna med.Klart du inte vet så mycket om det så här i början---men----vad jag egentligen menar är att du ska trivas riktigt bra med det du gör.Kram.


Pappa

Härligt att du har kommit igång så bra.De e kul att följa din blogg.Älskar dej.Kram:-)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?