The pursuit of happiness

2014



Nedräkningen visar nu dryga 16 timmar till dess att planet lyfter och jag har precis påbörjat första etappen på resan. Mönsterås är lämnat, Kalmar är sagt hejdå till, familjen och vännerna är kramade och nere i Malmö väntar den sista personen att säga hejdå till. Bästis. Det där med avsked är konstigt. För mig så känns det ju inte som att jag ska åka och vara borta så lång tid. Och sen har jag aldrig varit någon vidare känslig person när det kommer till avsked. Det låter som om jag är världens mest känslokalla person men jag ser inte avsked som något hejdå. Jag ser det mer som ett hejdåvisessnartigen. Jag kommer alldeles säkert få hemlängtan, jag kommer alldeles säkert fälla en tår eller kanske till och med två för att jag saknar de där hemma. Men jag kommer alldeles säkert också resa mig igen och inse att en höst, det är ingen lång tid! Hemma kommer det vara som vanligt, och just det skrämmer mig lite också. Det är så många tankar och funderingar och för mig kommer den här perioden förändra mig så mycket. Jag kommer växa som person och uppleva så många nya saker. Jag kommer komma hem med en resväska full av nya intryck medan jag är rädd för att det kommer kännas som om tiden här hemma stått stilla. På ett sätt är det ju bra, för då kommer jag inte missa så mycket. Och det är just det. Om du är rädd för att åka iväg en längre tid för att du är rädd för att du ska missa så mycket hemma, släpp de tankarna! Hemma finns alltid kvar, de gatorna du gått på sen du var liten, de gräsplättarna du sprungit på som barn, det gamla paret i huset mittemot - det kommer finnas kvar! Eller okej, det gamla paret kommer kanske inte alltid finnas kvar med men du förstår vad jag menar. Om du drömmer, låt det inte stanna vid just en dröm. Gör det till ett mål och se till att det blir verklighet. Om du liksom mig har en dröm om att resa, se världen och upptäcka nya platser - så tveka inte. Bara gör det! Har du istället en dröm om att bo kvar i din hemstad, skaffa hus och barn, då ska du följa det. Huvudsaken är att du lever DITT liv och att du följer ditt hjärta. Du är huvudpersonen i ditt egna liv så se till att det blir en helt otrolig berättelse som skulle ta sig upp på topplistorna om det blev till en bok. Följ dina drömmar, och kom ihåg att ingenting är omöjligt. Jag har drömt, längtat, väntat och kämpat för det här. Nu är det bara timmar kvar. Imorgon kväll bor jag i USA. Min stora dröm. Landet over there. My big love. 



Eva Rosenberg

Vad härligt att läsa din blogg Jonna , ska verkligen bli roligt att följa dig här på din drömresa!!! Ta hand om dig💕

Svar: Tack Eva :) Ta hand om dig också, kram!!
JONNA







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?