Running out of time

2014



Det blev ett riktigt bra avslut på denna ofrivillga semester aka sjukskrivning. Vädret har varit på topp och jag har hunnit med att träffa många av de vänner som jag inte har sett på hela sommaren. Igår var det också dags för den årliga Blomsterrocken. Jag tycker det är så charmigt med evenemang och traditioner i ens hem"by". För utomkommande ser det nog inte så mycket ut för världen och jag tvivlar på att jag själv skulle ha roligt om jag hamnade någon annanstans men charmen med just Blomsterrocken är att det sker en gång om året och det är ett tillfälle där flera generationer faktiskt kan festa och ha roligt tillsammans. Och det var så kul igår!! Det är svårt att sätta fingret på vad som är så roligt, men det faktum att man känner nästan alla och träffar folk som man kanske bara träffar just vid den här typen av evenemang, det är en av anledningarna till att det blir så lyckat. En av de största anledningar igår var även att Ea och Matilda kom hem! I år var det 10-års jubileum vilket innebär att jag var 14 första året som det kördes. Då var jag nog inte där, men däremot året därpå, när jag var 15 och skulle fylla 16 så var jag där. Spänningen av att planka in genom stängslet och sen gömma sig på mitten av dansgolvet för att inte vakterna skulle upptäcka en och fråga om legitimation för att vi kanske inte såg så gamla ut. Och sen efterfesterna som vi hängde på, strosade hem tidigt på morgonen och smög tyst in för att inte väcka mamma eller pappa. Ja det var tider. Det året jag skulle fylla 18 (men fortfarande bara var 17) så hade vi fest hemma hos oss. Min bror hade fyllt 18 och vi hade pool-party. Massor med folk och jag minns att vi drack billigt smuggel-vin i tetrapack och det var första gången som mamma såg mig dricka. För mamma och Johan var med på festen, Johan med gitarren i högsta hugg som vanligt. Mamma sa ingenting om vinet. Det året lyckades vi också planka in och inte förrän året därpå fick jag komma in i den vanliga entrén med mitt egna leg. Sedan dess har det varit tradition att vi har haft förfest på mamma och Johans trädgård och jag minns ett år som var särskilt roligt, 2010. Vilka minnen! Och sedan dess har jag av olika anledningar missat det varje år, men jag tror jag tog igen de 3 åren igår. Och ja, jag skulle nog egentligen bara säga att den här veckan avslutades med en riktig kanonkväll och en soft dag idag. Det sista jag ska göra är att kolla på film och äta jordgubbar. Sen däckar jag nog ganska snart. Med all rätt, för imorgon vankas jobb igen. En vecka kvar, 6 jobbdagar, sen är den här sommaren över. Och imorgon kan jag faktiskt säga att "nästa vecka åker jag", hur sjukt är inte det!?
 
 



mormor

Lycka till med den här sista jobbveckan!!!!Måste kännas roligt,konstigt,häftigt osv.Kram


mormor

Lycka till.KRAM.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?