Kind of intresting

2014



Första riktiga veckan i USA är över och det har varit fullt upp hela tiden med nya kurser, skola, saker att göra på kvällarna, småsaker att fixa och nya vänner att hänga med. Speciellt såhär vid skolstarten är det mycket saker som händer. Som jag nämnde så rekryterar att fraternities och sororities och igår var det dags för de nya tjejerna att välja sorority. Det kallas bid day och var minst sagt en upplevelse i sig. Det mesta här är upplevelser i sig och de senaste dagarna har jag varit med om mycket sådant som man ser på film. Jag har nog inte ritkigt trott att allt stämmer och att det faktiskt är så i verkligheten. Allt är inte som på film men stereotyperna finns verkligen. Rätt ord att beskriva allt det här med kommer jag nog aldrig hitta men jag kort sagt säga - intressant. Det räcker. Och givetvis väldigt, väldigt roligt!
 
Bid day innebär att de nya tjejerna blir en del av sororityn, genom att springa upp för Mercer Hill. Hela campus lutar och mitten består utav en lång backe som slutar uppe på Greek Row. Där väntar alla sororities och de nya tjejerna springer upp för kullen till den sorority de vill tillhöra. Hög musik, party, glädje och folk som hejar på - fraternity-killar och föräldrar.
 
På kvällen var det party och vi var bjudna på, bland annat, fest hos ett fraternity. Det finns 7 olika fraternities och vi har vänner i 3 av dem. Där vi var igår var verkligen den amerikanska stereotypen med sportkillar, dans på borden, flödande alkohol i röda plastmuggar, beerpong och alldeles för mycket folk på en alldeles för liten yta. Återigen - intressant. Det räckte med en stund innan vi fortsatte och hängde tillsammans med de brasilianska utbytesstudenterna istället. Kvällen avslutades downtown och det var också, minst sagt - intressant.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas att ni där hemma har haft en lika bra helg som mig! Inte lika varm antar jag, i fredags hade vi 37 grader... Ha en bra söndagskväll, kramar!
 
 
 



Mamma

Låter som att du haft en händelserik weekend!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?