Go Bears!

2014



Äntligen fredag! Och en till vecka har passerat här i staterna. Samtidigt som det känns som om jag varit här för alltid så har de här två veckorna gått så fruktansvärt fort. Tiden verkar gå, hur det nu än är möjligt, ännu snabbare här än hemma. Dagarna bara flyger förbi! Veckan har bestått att plugg. Skolan har verkligen dragit igång på riktigt och vi är nog många som är chockade över hur mycket det är att göra i varje kurs. Jag är inte van att läsa fem kurser parallellt och här är det läsning, läxor och quiz till nästan varje lektion. Så ja, pluggar, det gör jag fortfarande. Men inte bara såklart! Igår var det säsongens första football-game. Det hade jag verkligen sett fram emot! Skolans egna lag Mercer Bears mötte Reinhardt och vi vann med 45-42. Det var verkligen en upplevelse och även om själva spelet i sig inte var överdrivet händelserikt hela tiden så är omgivningen och stämningen helt otrolig! Amerikansk fotboll består av 4 quarters, alltså sammanlagd speltid 1 timme. Matchen håller på i minst 4 timmar. En massa avblåsningar hela tiden och till nästa match ska jag nog lära mig reglerna lite mer. Det enda jag förstod nu var ungefär hur man fick poäng... Men roligt hade vi ändå, och man dras verkligen med i stämningen! 

Idag hade jag bara två klasser och istället för att spendera eftermiddagen till att plugga (som vi egentligen borde ha gjort) var vi på Coffee hour (utan kaffe, hur går det ihop sig?) med International Bear Association (IBA). IBA är en förening för alla utbytesstudenter och ett utmärkt tillfälle att utbyta erfarenheter och få fika tillsammans. Under hösten kommer det även anordnas andra aktiviteter för oss som vi kan vara med på. Efter coffee hour så åkte jag, Anna, Nikki och Nikkis pojkvän John till Riverside mall, som är ett av Macons två malls. Vi var på klänningsjakt inför morgondagens stora aktivitet: bid day! Precis som förra helgen när det var tjejerna som sprang upp för greek road är det nu de nya killarnas tur att joina ett fraternity. Det kommer bli en väldigt rolig och intensiv dag som börjar redan vid 8 för att hålla på hela dagen och hela natten lång. Jag är exalterad!! På söndag åker jag och Anna till Atlanta för att stanna där över labor day, som är på måndag. Ska bli skönt att komma bort från campus lite, vi har i princip suttit fast här i 2 veckor. Hotellsäng, shopping, sighseeing, god mat och det bästa av allt, hotellfrulle! Jag har en väldigt rolig helg på ingång och ska försöka sova nu för att ha så mycket energi som möjligt imorgon. Hoppas att ni sover gott vid den här tiden och att ni får en härlig helg! Vi hörs igen efter Atlanta, puss och kram! 








Go Bears!! 









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?