En annan typ av söndag

2013



Min bästa kompis Emelie och jag har bestämt oss för att göra söndagarna till något roligt, inte direkt för att jag har söndagsångest eller tycker det är en hemsk dag. I alla fall inte sen jag började plugga, då flyter alla dagar liksom ihop på något sätt. Annat var det när jag varje måndag började jobba klockan 6... Ja, jag kanske inte behöver säga att söndagen förde med sig lite ångest då?
Hur som helst, förra söndagen passade vi på att ta en lång cykeltur och var i "skogen" för att leta löv. Eller ja, vi tog första bästa träd som hade röda löv och plockade med oss lite för att pyssla med. Haha. Huvudsaken är att vi faktiskt hittade på något utöver det vanliga.
 
Idag har vi varit på hockey. Man kan säga att jag tog den för laget. Ioförsig är min familj en sportfamilj och förr spenderades varenda helg i sporthallen, men att jag skulle gå på hockey just idag var inte riktigt planerat. Förutom att det är så förbaskat kallt i ishallar är det ju ganska trevligt, men efter två perioder gav jag upp och kände att plugget ropade på mig lite för högt. Jag hade en pluggpaus på ett par timmar men hade planerat att klockan 19 skulle jag vara igång igen. Och se, så sitter jag här och bloggar istället? ;) Bra där Jonna.
 
Plugget går bra, om någon undrar. Jag läser kalkylering just nu och det är mycket och svårt, men samtidigt så kul. Jag har bestämt mig för att fixa denna kursen som 70 - 80% kuggar, och med motivationen som jag har finns det inget annat. Jag KOMMER klara den. Punkt slut. Jag tror, att om man bara har viljan och rätt inställning så fixar man det. Då fixar man allt. Går man in med inställningen om att "äh, går det så går det", då fixar man det inte. Lite jävlar anammar - då kommer det gå.
 
Nu ska jag laga lite mat och fortsätta plugga. Undrar hur nästa söndag kommer se ut? Vad hittar vi på då? :)
 
Och sen var det det där med att vara ego... viktigt ibland.
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?