TRAIN HARD OR GO HOME

2013



Idag har jag träningsvärken i rumpan och baklåren vill jag lova. Det blev ett grymt benpass igår på gymmet hemma, mitt allra första gym. Jag har haft medlemsskap på tre olika gym och gillar alla på olika sätt. Det första gillar jag för att det finns bassäng också, vilket jag verkligen saknar nu - att simma! Brukade göra det två gånger i veckan förut och passar på när jag är hemma om det är öppet då. Det andra gymmet jag var medlem på var ett mindre gym dit det alltid var kul att komma. Man lärde känna folket som tränade där och fick hjälp och stämningen var alltid på topp. Där var jag alltid motiverad och förra hösten när jag tränade där är min bästa träningsperiod någonsin. Det gymmet jag går på nu gillar jag verkligen för att det är stort, bra öppettider och många bra och roliga pass. Men jag kan dock sakna den där gemenskapen och att man peppar varandra. Konditionsdelen är super men styrketräning kör jag bäst tillsammans med någon som kan skrika lite på mig att jag klarar tre, fyra eller fem till haha. Förutom det så gillar jag verkligen mitt gym och det är nog svårt i en större stad att hitta ett "litet" gym där samma gemenskap finns och man hejar på alla när man kommer. Till hösten tänkte jag dock testa Actic där det finns bassäng också. Man får helt enkelt prova sig fram tills det att man hittar "sitt" gym!
 
Jag har nyss varit och kört ett pass ihop med Jenny, testade knät och rodde 5000 meter och 30 minuter på "skidmaskinen", som jag kallar den. Det blir ju inte på samma sätt som när man sätter ner knät hela tiden och det dämpas dåligt, så kändes riktigt bra. Armar och ben stod på schemat och det gick kanon. Intensivt men tufft pass! Känns alltid lika gött efteråt när man tränat en söndag, då man vet att många andra ligger bakis. Haha. Bästa känslan.
 
Och snart är det sommar, sol och bad på Oknö. Här med lilla Ella en härlig sommarkväll=)








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?