TORSDAG

2013



Jag åkte hem igår med anledning för att jag skulle till tandläkaren idag, men nehe då ringer de och säger att tandläkaren är sjuk (!). Jobbigt.. Men jag fick iallafall lite tid hemma och frukostdejt med mina favoritjejer i Harrstorp innan jag åkte tillbaka till Kalmar idag för ett examinations-seminarie. Vi fick en uppgift med tre olika frågor och blev indelade i grupper för att sen ha tre timmar på oss att skriva detta. Max 6 sidor. På tre timmar! Kursen som vi läser nu består av tre delkurser och i den här kursen är det tre olika moment som räknas in i betyget och den här uppgiften representerade 30 %. Arbetet vi gör nu är också 30 % och tentan nästa vecka är 40 %. Att skriva en uppgift på tid och dessutom skriva den bra kan bli ett litet stressmoment och på slutet stod vi lite still men fick ändå ihop det rätt bra tycker jag. Jag var nöjd med min grupp! Det är ju hur jobbigt som helst om man hamnar i en grupp som inte kan samarbeta alls. 
 
Mitt knä då? Jo, doktor Johan har diagnotiserat slemsäcksinflammation och medicinerat vila ett par dagar. Idag har jag inte haft några känningar alls men som Johan sa, antingen vilar du tre dagar eller så vilar du tre veckor om du sätter igång med en gång. Så lika bra att lyssna och vila knät, vilket jag inte alls tycker om då jag är ute och går varje dag och varken kan göra detta eller springa och får hoppa passen på gymmet. Aktiv vila idag alltså, vilket innebär att jag gick till gymmet ändå och körde styrka. Låter det inte sätta stopp för mig helt=)
Men längtar tills jag kan springa igen, måste tvinga mig själv att börja lugnt och inte springa en mil med en gång... Träning, träning, träning och öka lugnt. Har lärt mig en läxa.
 
Dags att stänga av tv:n och sova så jag är laddad inför en bra dag imorgon, grupparbete, träning och jobb står på schemat. Ännu en helg hemma så alla väskor står packade i hallen, ett himla farande just nu men det är kul! Och det bästa är att jag får spendera så mycket tid med mina älsklingar, tonnis och flippi.
 
Keep fighting!
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?