DU ÄR CHEF ÖVER DITT EGNA LIV

2013



Jahaja, så var det dags igen alltså. Rastlösa jag letar efter nya saker att göra. Igen. Det där med att vara kvar på samma ställe, göra samma sak - det har jag lite svårt för. Antagligen kommer det en dag då jag känner att fasen, här stannar jag kvar. Eller jag hoppas det gör det för ibland är det jobbigt att vara en rastlös själ. Redan innan jag hunnit färdigt med en sak har jag börjat planera nästa och hittat på nya saker jag vill göra. Beslutsångest och jag går ju liksom hand i hand också. Fast jag gillar det ju också, det är ju liksom lite charmen med mig. Att jag hela tiden ändrar mig, jag har ju så mycket idéer, drömmar och fantasier! Det som kan bli negativt är att jag inte riktigt förstår hur jag ska hinna med allt som jag vill göra. Men nåja, det kommer väl en dag då jag också vet. Då jag gör slut med min beslutsångest och väljer en annan väg. När kroppen skriker: yes, rätt Jonna!! Eller? Kommer jag nånsin bestämma mig för vart jag ska börja? Ja det kommer jag, i snart 24 år har jag gjort val och tagit beslut, och det kanske inte alltid blivit som jag tänkt mig men ganska bra ändå. Sen finns det ju delade meningar om det där, mindre bra beslut som ändå lett till nåt bra. Mina nya idéer har kommit i rullning, men vem vet? Jag har säkert ändrat mig redan till imorgon.

Som sagt, alla har sin charm. Och trots att just min kan vara otroligt irriterande för både mig och min omgivning är det ändå det som gör mig till mig. Spontana, påhittiga, galna Jonna med alldeles för mycket saker att hinna med på alldeles för lite tid!


Och på tal om annat har jag medan jag skrivit detta smällt i mig en halv vattenmelon och en burk oliver. En burk! Mamma käkade mycket oliver medan jag låg i magen.... Så. jävla. gott. Puss



mormor

Oliver är jättenyttigt.En butik i närheten av den där du jobbar har stora burkar goda oliver.Kan rekommenderas varmt.Det där med nya ideer(stavas det så?)är nog bra.Man måste våga "vinkla"livet för att upptäcka nya sidor hos sig själv och andra.Tips----håll riktningen i studierna men var inte rädd för stickspår så länge du hittar tillbaks till dn "röda tråden".Njut av livet.KRAM.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?