I HUVUDET PÅ JONNA DEL 1

2013



Hej!
 
De här två dagarna har jag varit tillbaka på kontoret för att jobba lite grann, och det har gått super! Fick även ett samtal om jobberbjudande förra veckan men what to do? Jag har redan skola 100% och tre extrajobb så att eh.. Nånstans får man ju sätta en gräns=) Även att det var ett roligt jobb som jag gärna skulle vilja ha så känner jag att jag är väldigt väldigt nöjd som det är nu. Gillar mitt jobb här inne i stan och givetvis är det ju ännu roligare när det går bra. Har funderat lite fram och tillbaka och med tanke på att det här jobbet kommer väga tyngre på CV:t efter min utbildning, jag jobbar med fantastiskt sköna människor, kan bestämma mina tider hur jag vill, jag får jobba så mycket (och lite) jag vill så finns det ingenting som talar emot att jag skulle välja något annat i dagsläget. Sen har jag ju alltid mitt kära Algots att gästsspela på då och då. Och lite andra roliga uppdrag. Måste även få skryta lite med att jag är sjukt nöjd över att ha fått samtal och erbjudanden från alla de jobb jag sökt sen jag flyttade in till stan, utan att ens ha någon utbildning. Det är kul att man kan sticka ut med sitt CV även att man är långt ifrån vad många andra har gjort hittills i sina liv. (Nu vet jag ju inte hur konkurrensen har varit men ändå... glad tjej!) Jag gillar att variera mig och det passar mig perfekt att jobba samtidigt som jag pluggar. Dels för att jag är en alldeles för rastlös själ haha.. Jag vill alltid ha saker att göra och även att det är heltidsstudier så blir det vad man gör det till. Jag vet att jag kan klara av plugget utan att bo på bibblan som många andra och mina mål är inte högsta betyg. Mina mål är att få en utbildning samtidigt som jag kan leva mitt "vanliga" liv under tiden och kunna kombinera det med jobb och familj/vänner. Det här kombinations-livet trivs jag så fruktansvärt bra med, och jag har sagt det innan, men Kalmar är verkligen helt rätt just nu för mig (även att jag drömmer om New York). Mina planer just nu är att göra färdigt min utbildning vilket betyder att jag efter det här året med turismstudier bara kommer läsa ekonomi - vilket jag ser fram emot jättemycket! Jag gillar det, även att det kommer bli sjukt mycket svårare än vad jag har det idag. Därför är det skönt att "ha laddat upp" med ett lagom jobbigt år där jag märker hur mycket tid jag kan lägga på annat och hur mycket tid jag behöver lägga på skolan för att klara av det. Gud, vilket jävla babbel det blev här nu ikväll då haha, det var verkligen inte meningen men allt eftersom jag började skriva så ville jag bara skriva mer. Ibland är jag bra på det, och ibland inte men jag gillar att kunna gå tillbaka för att själv läsa vad jag gjorde och hur jag kände, så här är kanske en liten påminnelse till mig själv: Jonna - NJUT! Du har det fantastiskt bra.
 
 
 



mormor

Hej.Låter spännande med alla jobberbj.Har du sökt massor.Så skönt att du hittat rätt nivå och är nöjd.
När reser du?Det måste vara jättespännande med surfresa!!!!!Ni hinner väl lite annat också.
Vi har best.resan till Barbados 7/2--åker till St-holm 6/2.Innan det ska vi ju till Ulrika o Ola för lite barnvakteri.Vore kul om vi ses innan våra resor--om inte så finns det mycket att berätta om sedan.
Kram momo

Svar: Nja men de jag har sökt har jag hört ifrån allihopa=) Vi åker ju nu på lördag den 26:e, ska bli så skönt! Ja jag hörde att ni ska åka, så underbart! (Mamma berätta vad det kostade med......) Blir nog lyxigt! Finns nog tyvärr ingen tid att ses innan då jag har skola och jobb hela veckan (och ska hinna packa) men som sagt, finns mycket att berätta efteråt! Hälsa popla kram
JONNA







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?