TANKAR

2013



"Ibland så får jag för mig att jag ska isolera mig från omvärlden. Att allt blir enklare om jag inte vet vad som händer runt om och om ingen vet någonting om mig. Jag är en sådan person som ibland kan prata lite för mycket, berätta sådant som jag egentligen inte vill berätta. Sådant som ingen annan har med att göra. Jag är svag för sådana personer som lockar ur det där ur mig. De personer som gottar sig i det jag berättar. Att tänka först och tala sen är ett begrepp som jag borde börja leva lite mer efter. Inte för att det är så att jag har massa hemligheter men ibland så vill jag bara att ingen ska veta något om mig. Jag vill bara vara själv med mina tankar och problem. Det är i de stunderna som jag får för mig att isolera mig från omvärlden. Att bara vara hemma, inte svara i telefon, avaktivera mig från Facebook. För det där med Facebook, det tror jag har förstört mycket för många. Det har blivit ett sådant beroende och jag är själv en av dem som varje ledig stund går in för att kolla om det har hänt något nytt. Det är ett tidsfördriv och man blir nyfiken. Det är det ingen som kan säga emot. Man blir nyfiken av att se nya relationsstatusar, nya bilder, att se vart den och den ska ta vägen ikväll, vilka som hänger med vilka, vem som mår bra och vem som mår dåligt. Och sen så är man själv där och skriver en statusuppdatering "ååhhh vilken sjukt rolig helg jag har haft!! Sååå oslagbart!!". Fastän att den kanske inte alls var sådär oslagbar. Den kanske var rolig, men inte så att det är någonting som andra borde vara avundsjuka på. Men omedvetet ligger det där och gnager, har man själv läst en sådan uppdatering så tycker man att man har ett jättetråkigt liv och kan få sådan ångest för att det verkar som om alla andra har roliga liv förutom just jag. Egentligen kanske jag bara hade jobbat i helgen, suttit hemma och kollat på en film eller umgåtts med familjen. Sådana saker som jag egentligen mår bra av, men när jag läser om dem som rest hit och dit eller varit på årets fest, så blir jag ändå avundsjuk. Det är inte konstigt att man blir lite bipolär."



Sympathizer

Tankar, det är just det (:

Hur bra det än är att tänka sig för. Så lyckas man alltid gå lite för långt.

"There are some things you don't need to know."

Stämmer väll ganska bra överens med Facebook. Jag tycker inte att det är en dålig sida. Men den kan vara! Förut hade jag hundratals kontakter. Att se i stort sätt okända personer skryta om deras liv gör en sällan glad (:

Använder numera bara Facebook för att se vad släkt och nära vänner gör, samt hålla mig nära dem. För dessa personer bryr jag mig faktiskt om, och det uppstår aldrig någon sann avundsjuka eller irritation :)

Svar: Du har helt rätt! Jag tycker också det är en bra sida för att hålla kontakt med nära och kära som man annars inte kanske hör så mycket ifrån. Och jag har nog bara varit lite lat med att "rensa" bland mina kontakter. Får nog ta och göra det snart! :)
JONNA







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?