DAGENS NOVELL - PRIS TILL DEN SOM ORKAR LÄSA ALLT!

2013



Idag har varit en liten berg och dalbane-dag. Den började ju superbra med nyhetsmorgon, frukost på sängen och jag kunde lugnt ligga kvar och skriva min uppgift innan jag gjorde mig iordning för föreläsningen. Kursen som vi har nu handlar om Hospitality Management och hade varit riktigt intressant... om vi hade haft en annan föreläsare. Jag tappar koncentrationen nästan med en gång och då är det jobbigt att sitta i tre timmar och lyssna, anteckna och försöka hänga med. Speciellt när det är på engelska också. Men som tur är får vi ut alla slides och kan kolla igenom föreläsningarna hemma från datorn och med böcker och bra sammanfattningar kan man själv komma fram till vad det handlar om och vad som är viktigt. Sista timmen var dock intressant då han pratade om SAS och en utav deras vd:s som gick från mångmiljard-förlust till 57mkr+ - på ett år! Han har skrivit en bok vilken vår föreläsare tycker vi ska läsa den här kursen, och det kommer jag göra med glädje.
 
Det var så långt ja.
 
Eftermiddagen var konstigt, de senaste veckorna har mycket varit kaos och det kom ifatt mig lite nu men efter att ha varit lite nere ungefär en halvtimme, fått prata om det, ringt och pratat med mammi så kändes det bättre. Tror att allt slår en någon gång och det är lika bra att ta det istället för att försöka trycka undan det. Släpp fram det, gråt några tårar och gå sedan vidare! Starkare och tuffare!
 
Hur som helst slutar iallafall dagen bra. Ligger nyduschad i sängen efter ett pass på gymmet. Rodde en stund innan box n' kick-passet började och jäklar vad jobbigt det var. Men sjukt kul! Är riktigt motiverad och längtar till nästa onsdag då jag ska köra mitt första pass på boxningsklubben... Dock lite nervöst, men känslan efteråt, både efter att ha gjort någonting man velat ett bra tag men inte vågat och för att jag vet att jag kommer vara helt  slut, det är en grym känsla!!
 
Somnar snart och är glad för att klockan bara är tio då jag de senaste veckorna haft väldigt svårt för att sova. Hoppas hoppas hoppas jag somnar tidigt ikväll och sover hela natten utan att vakna. Skulle egentligen ha jobbat imorgon men blev ledig då det finns sjukt dåligt med material att jobba med för tillfället. Det gör mig ingenting för jag kommer inte vara sysslolös ändå. 2 böcker, ett par artiklar och en himmelens massa instuderingsfrågor är det som ska göras, så som sagt. Någon sovmorgon blir det inte men jag har fortfarande spendera hela förmiddagen i sängen med att läsa. Efter nyhetsmorgon förståss=)
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?