DET DÄR MED TV...

2013



Jag har som vana att alltid ha tv:n på när jag är hemma, det första jag gör när klockan ringer på morgonen är att stänga på den (ja jag säger stänga på, tänker inte ändra mig). Som ni vet älskar jag ju morgonstunden trots att jag är otroligt morgontrött men tv:n är ett mysigt sällskap. När jag kommer hem på dagarna brukar jag utav bara ren vana stänga på den innan jag ens fått av mig skorna. Går in, fram till byrån där dosan ligger och stänger på utan att ens kolla vad det är för program. Sen kan jag gå därifrån, laga mat eller göra något annat. Likadant på kvällarna, då brukar jag kolla utan att egentligen kolla. Sitter i fåtöljen och pysslar med annat, läser, skriver eller pillar med mobilen. Det finns inget program jag följer och inte ens när det visas film kan jag sitta still och kolla på den utan att göra något annat. Det är ett bra sällskap helt enkelt, men kan lätt bli ett litet stressmoment.
 
Därför, mina vänner, har jag inte haft på tv:n på hela kvällen idag. Inte för att jag varit hemma så lång stund men när jag lagt mig i sängen, som nu, brukar jag alltid ha på den en stund, men inte ikväll inte.
 
Gud vilket ointressant samtalsämne men det är såna här saker jag tänker på när jag inte hör ett onödigt tv-program i bakgrunden. Trött är jag också, efter en intensiv men väldigt bra och rolig dag, så förhoppningsvis somnar jag gott nu när jag sluppit tv-stressen ikväll. Puss godnatt!
 
 



Unknown

Vi är nog ett par som känner igen oss i det där.

Nu för tiden har vi bytt till ljudet av TV:n istället för att lyssna på radion i hemmet. Det är skönt med ljud hemma, annars kan man "höra" sig själv tänka lite för mycket ibland. Kanske var det så du skrev ditt "ointressanta" inlägg :P







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?