GOODMORNING SUNSHINE

2012



 
Imorse ringde klockan vid sex - dags att börja plugga! Jag snoozade dock en halvtimme men har hunnit läsa och analysera ett par kapitel. Har legat i sängen, med tända ljus, te, morgonrock och mina gosiga duntofflor - perfekt pluggmiljö! :)
 
Nu har jag precis duschat, målat naglarna, bäddat sängen och plockat iordning, och klockan är bara halv elva! Jag ska snart åka och hämta upp Felle, hon ska få agera bärhjälp på IKEA åt mig. Jag ska äntligen få hem min fina vita fåtölj! På grund av detta satte jag igång och målade väggarna igårkväll/natt. Det är sånt jag sysslar med på fredagskvällar när jag inte kan sova.. Vad gör ni för nåt kul? Väggarna har varit tapetserade i en vit/beige tapet och det ser lite gammalt och "gulnat" ut, därför håller jag på att måla det vitt. Vitt, vitt, vitt - det blir så fint här i min lilla lya. Vitt, silver, ljusstakar, new england, massa kuddar, min stora fina tavla, min mysiga fåtölj och mina små prinsessor i ramar på min nya byrå. Och sen ska jag upp med ett par tapetvåder bakom tv:n också, vita med skimrande träd. Så fint! När jag är färdig kommer det bilder, kan säga att jag aldrig någonsin trivts såhär bra i en lägenhet.. Och då är det den minsta lägenheten jag haft! Just nu vill jag vara där jag är precis JUST NU, det är så skönt när man känner den känslan. Att man inte går och längtar efter att något ska hända. Att man tänker att "jag gör det här sålänge". Är så glad att jag tog det här steget, för det är trots allt ganska stort.
 
Anledningen till att jag var så galen och gick upp klocan halv sju en lördagsmorgon var för att jag hade "ledig" dag igår från pluggandet. Då var jag nämligen hemma, serverade och drog in lite cash. Behös det. Sen kollade jag på lillebror när han spelade debutmatch med herrarnas a-lag i innebandy. Nervös storasyster, men han var så duktig så. Dock hälften så liten som alla andra och flög som en liten vante när han fick en knuff. Men han är trots allt knappt bara 14 :)
 
Nu blir det sådär långt igen.. Hoppas ni orkar läsa! Men det tror jag, för ni gillar ju att läsa om vad jag gör :)



mormor

Lycka till med målning o.d.Skall bli spännande att se hur du bor.
Kram momo o popla.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?