EN DEL AV TURISMNÄRINGEN

2012



Vilken bra första skoldag jag har haft! Det var såååå kul!! Och första föreläsningen var jätteintressant, turism är intressant och en så pass stor del i sahället att jag kommer ha så mycket nytta av detta sen. Skönt när man känner med en gång att man vill lära sig mer av ett ämne. Jag har redan tjuvläst lite i böckerna i somras och där var det likadant, man läser det för att det är intressant och inte för att man måste. Föreläsaren var super, lite flummig men ändå rolig så det blir nog en bra första kurs. Turismvetenskap 1 är det jag läser nu och den kommer hålla på i 10 veckor. Efter de tio veckorna ska vi ha klarat av två tentor, en exkursion, skrifliga inlämingar och därmed ha fått med oss våra första 15 högskolepoäng. Efter det blir det kurs på engelska, spännande!
Nästa vecka ska vi till Ekerum golf&resort på internat, där kommer det vara gästföreläsningar, tid att gå på deras spa, lära känna varandra, tid för skogspromenader och att äta gott. Det blir skoj!
 
Efter att ha legat framför tvn nästan hela kvällen så kom jag precis in från en timmes powerwalk. Jag skippade pubrunda ikväll och har istället gjort.. ja som sagt, ingenting! Vilket också innebar att jag lovat att festa imorgon istället.. haha. Så därför blir det sängen nu. Imorgon har jag bara en introduktionsföreläsning på eftermiddagen så jag ska försöka få lite samtal gjorda på förmiddagen och också försöka hinna med ett Sh'bam - danspass!
 
Hoppas ni har det bra där hemma, sov så gott!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?