LUCIA

2012



 
Trevlig luciadag allihop! Själv så spenderar jag hela dagen på bibblan med grupparbete, vi ska skriva en vetenskaplig artikel utifrån vårt parnetföretag, Kalmarsund hotell. Vi hade en riktigt bra och intressant intervju i tisdags så försöker få ihop artikeln för att ha första handledningen imorgon. Ikväll ska jag på luciafest, men innan dess hoppas jag att jag får se något litet luciatåg iallafall. Jag minns när jag var med i mönsteråslucian, år 2005 måste det ha varit. Det var såå himla mysigt, att åka runt i kommunen hela dagen för att lussa och sedan avsluta i kyrkan på kvällen. Vi hade övat hela hösten och var så bra att vi gjorde ett par julkonserter efter det. Minns en uppe i Högsby tror jag det var. Det var tända ljus i hela kyrkan och vi gick in som luciatåg och sjöng a capella med fantastisk akustik. Åh - ryser bara jag tänker på det. Det är så mysigt med julen, lucia, alla ljus och allt annat som hör till! Önskar lite att jag gick i skolan igen och fick uppleva allt det där, kör-lektionerna var det roligaste på hela veckan!
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?