HOME SWEET HOME

2012



Och så var det bara två dagar kvar av detta året..
Julen har sprungit förbi men jag har hunnit med hur mycket som helst ändå! Julaftonen firade jag hemma hos storasyster med familj efter att jag hade jobbat på förmiddagen. Var en annorlunda julafton med fisk på menyn och mycket kroatiska, men den var så lung och skön ändå. Chillade i soffan till Kalle med min lilla underbaring i famnen och den lilla ett par meter bort och kvällen blev lugn och skön med syster med man.=) På juldagen åkte jag till Emmisen med familj för att äta frukost, pussla lite med Ella och kolla på hennes julklappar. Sen åkte jag raka vägen till mormor och morfar för mat och firande med familjen, körde hem lillasyster, in i dushcen, fixade mig och åkte iväg igen. För andra året i rad faktiskt så firade jag juldagen i Oskarshamn (!). Hade verkligen en superkul kväll!! Bästa på länge.
Min första sovmorgon på länge fick jag sen på annandagen och när familjen hade åkt till stan så låg jag i soffan och kollade film innan jag åkte för att träffa min allra äldsta barndomsvän Linn. Vi har inte setts på flera år då hon bor i Karlskrona, ioförsig är det inte långt dit så det borde ju inte vara så svårt att få till en tid att ses.. Iallafall så fyller Linnsan år på annandagen så det var stort släkt/vänkalas och såklart kom de flesta dit för att mysa med hennes lilla nyfödda bebis - Emilio. En sån liten plutt! Känns lite konstigt att mina vänner skaffar barn, det var ju inte länge sen vi var små och lekte mamma, pappa, barn... Men tiden går fort! Lite FÖR fort ibland kan jag tycka. Det var iallafall hur mysigt som helst att ses och det är så skönt med vänner som man inte behöver träffa på lång tid men som det alltid ändå är precis samma sak att ses som sist man sågs. Det är inte många vänner det är så med, man växer ifrån varandra, men med Linn är det så, och hela hennes familj!
 
Hm, vad har jag mer hunnit med då? Jobbat torsdag, fredag, lördag och idag var jag så trött efter jobbet. Vi hade fredagsmys hos Emma igår och kollade på Grease lite för sent så det dröjde innan jag somnade. Iallafall, jag är hemma i Kalmar nu efter en och en halv vecka i mönsterås, men vägen hit efter jobbet har aldrig varit så lång. Trött som sagt, och disigt, regning och mörkt. Körde med kallluft och hög musik för att inte somna och köra av vägen. Lycka att sen komma hem, duscha, laga mat och slänga sig framför tv:n! Och här ligger jag fortfarande och tänker bara gå upp för att borsta tänderna=) För imorgon bär det av till Mönsterås igen..
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?