EFTERLYSER SPRALLIG JONNA

2011



NÅGON SOM HAR SETT MIN ORK? ELLER LITE ENERGI FLYGA FÖRBI?


Jag är så, ursäkta, jääävla trött. Har ingen energi överhuvudtaget, kan ta som exempel att jag för ungeför tre timmar sen spolade upp badvatten, men fortfarande inte orkat klä av mig och hoppa i. Tycker det är jobbigt att gå i trappan, att gå upp på morgonen, fixa nåt att äta, tycker till och med att det är jobbigt att sitta i soffan och behöva räcka mig efter tvdosan. Eller sitter gör jag inte, jag ligger, med täcke och kudde.

Fast det finns ju en anledning till allt detta, tror jag iallafall. Jag blev sjuk för två veckor sen och har ätit antibiotika mot halsfluss. Legat hemma i en och en halv vecka med skyhög feber och inte kunnat äta på grund av smärtor i munnen/halsen, inte bara på grund av halsfluss (det var egentligen inte det som fick mig att åka till sjukan) utan även ett par envisa visdomständer på g och hela tungan full av blåsor som såg ut som stora, öppna, variga sår. Ja, fy helvete vad ont det har gjort.

Hur som helst, har förhoppningsvis blivit av med sjukdomen men fått en allergisk reaktion av medicinen (har aldrig i hela mitt liv ätit antibiotika eller ens knappt behövt gå till doktorn förutom en gång då jag skurit mig under foten på en sten..). Fått en massa utslag och doktorn säger inget mer än att det kommer lägga sig och att energin kommer komma tillbaka. Ta det lugnt i två veckor, endast korta promenader. Ja men det är ju väldigt lätt med ett jobb där jag lyfter ton varje vecka och jobbar 11 timmars pass!! Och jag som vill komma igång med träningen. TVÅ pass hann jag med innan jag blev sjuk. Nej usch, vad jag är bitter. Och jävligt känslig. Skulle kunna börja gråta för vilken liten petitessgrej som helst. Och det jobbigast måste väl ändå vara när man VILL göra massa saker, men inte kan för att man inte orkar! Har en ouppackad väska här hemma, fick höra att det var på grund av lathet den fortfarande är sån, men allvarligt - jag orkar inte.

Var bara tvungen att klaga lite, skriva av mig. Blä. Nästa gång blir det positivt. I promise!



Nu är det fotboll på tvn och jag trycker i mig godis och popcorn efter tre veckor utan. BARA för att jag tycker synd om mig själv. Haha, fan vilken självdiciplin man har..









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?