"ATT SVÄLJA STOLTHETEN"

2011



Hej härliga tisdag!
Idag så har jag haft lektion för en andraklassare, det var verkligen något utöver det vanliga. Haha. Varje år håller ICA i någonting som kallas för "fem om dagen". Det handlar om frukt och grönt och tvåor och femmor blir inbjudna att komma på besök till butiken. Idag var det en klass från en annan ort som ville att jag skulle komma dit på besök istället så jag packade ihop mitt pick och pack och åkte dit med massa smakprover. De skulle promt smaka chili, trots att jag uppmanade om att det var jättestarkt. En stackars kille kräktes rakt ut.. Då känner man "ahhh Jonna vad gör du med de stackars barnen?!". Men utöver det verkade det lyckat med tanke på att vi gick över tiden då de egentligen hade slutat och de inte ville att jag skulle åka hem :)
Jag är alltid jättenervös över sånt här, har alltid varit nervös för att prata inför folk men när jag första gången fick förfrågan att komma till ett ålderdomshem och introducera dem för exotisk frukt så kunde jag ju inte säga nej. Jag gillar att pressa mig själv och planerar nog lite väl mycket. Är mer nervös än vad jag borde vara. Det går alltid galant och man känner sig himla stolt efteråt! Man måste våga satsa för att kunna vinna, och jag vet att såna här saker kommer göra mig mycket starkare i andra situationer i framtiden. Att man vågar övervinna sina rädslor.

Ibland måste man ta tag i saker själv, och sluta lita på att allt löser sig. Ibland måste man ge det en skjuts på vägen..









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?