Time to make The change

2010



Så här är det. Nu har jag skrivit ungefär tio inlägg och sedan raderat dem. Försöker på ett bra, intressant och roligt sätt berätta hur min dag har varit men det är alltid lika svårt. Antingen låter det töntigt eller överdrivet.  Så undrar ni vad jag har gjort idag så får ni gissa. En ledtråd - det är tisdag! Och vad är det då på tvn? Sen lämnar vi det där.

Ikväll lyssnar jag på bon jovi och drömmer mig bort. Till ställen där jag varit. Saker jag har gjort. Grejer jag vill göra och platser jag vill besöka. Det är så mycket som händer runt om kring mig nu och ibland skulle jag bara vilja pausa tiden, stanna upp och reflektera över allt som händer. Hinna tänka innan jag gör saker och ting. Det är lustigt att man aldrig kan känna sig riktigt nöjd och tillfredsställd, man strävar alltid efter mer. Jag borde vara nöjd, jag har världens (för mig) finaste familj, vänner jag vet alltid finns där oavsett vad, en fin lägenhet jag trivs i, snart nytt jobb som jag vet kommer passa mig om handen i handsken. Men ändå så fattas det något. Och nu menar jag absolut inte att jag är missnöjd med någonting, för det finns inget jag skulle vilja ändra. När det där något visar sig, så vet jag att jag kommer känna mig helnöjd. Frågan är bara när det händer, och vad det är. Det kommer visa sig, till slut kommer alla pusselbitar ha fallit på plats.


Efter att ha kommit en bra bit på bon jovi listan har jag hittat en låt som hamnade på favoritlistan.

Til we ain't strangers anymore

" It's hard to find forgiveness
When we just turn out the light
It's hard to say you're sorry
When you can't tell wrong from right
It would be so easy
To spend your whole damn life
Just keeping score
So let's get down to it baby
There ain't no need to lie "









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?