.

2010



Söndagskväll och morfar och jag sitter klistrade framför Wallander, trots att jag vet att jag har sett alla filmer så glömmer jag alltid bort vem mördaren är. Så då gör det ju ingenting om man kollar på dem igen!

Det har varit en härlig söndag, med både sol och åskoväder. Började med frukost ute i solen, sedan var det dags för min fruktade debut på inlines, är säkerligen minst fem år sen jag stod på ett par. Om inte mer. Lite knackligt gick det allt den första biten men hasitgheten ökade och inte en enda vurpa lyckades jag med så jag får väl se det som ett lyckat åk! Haha. Benji och jag spenderade en stund i solen med alfapet-spel innan mormor och morfar hade fixat lax och nypotatis. Mums. Sen drog ovädret in, och nu är det så att jag har en elvaårig lillebror som är livrädd för åskan. Det är inte lätt att försöka lugna en som är så rädd, det slutade med att mormor fick sitta med honom inne på den lilla toan (1x1 m ungefär) utan fönster med en bricka och spela yatzy tills solen tittade fram igen. Stackars lillen. 



En solig kväll fick vi och efter mitt lyckade inlinesförsök tänkte jag att jag kunde ju lika gärna åka milen till blomstermåla och hämta min cykel som jag dumt nog cyklade dit häromdagen. Sagt och gjort. Jag rullade iväg på de åtta små och två timmar senare trampade jag in på den grå. Härligt motion!

Tillbaka till filmen, sov gott vänner.


Mormor

http://ellenbrehmer.blogg.se/

Hej.

Nu har jag tränat och sedan läst din blogg.

Hoppas att du har en riktigt skön dag i dag också.

När ska du börja skriva på di bok?

Kram fina barnbarn.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?