Girls night out

2010





Det finns så små saker som kan göra mig så lycklig och glad (lika små som kan göra mig fly förbannad och ledsen), som att ha en tjejkväll i city med storasyster. I lördags blev vi inskjutsade till Kalmar för att se på bio (gissa tre gånger vilken?) och äta lite mat. Vi hann också med ett par glas vin och en sväng till krögers där vi fastnade vid ett bord och pratade en bra stund innan bussen gick hem.
Såna små saker gör mig lycklig, man uppskattar såna härliga stunder.

Igår vaknade jag upp till solsken, första lediga dagen efter en veckas jobb. Direkt ut i solen, men det var inte länge jag fick sitta innan näsan började rinna, ögonen svullnade upp och rann de också. Jag nös säkert hundra gånger och det kliade i näsan. Allergichock. Jag som aldrig varit känslig för något innan har tydligen blivit allergisk. Sen är ju frågan mot vad det är jag är allergisk. Inte pollen och gräs, det tog jag en tabeltt emot och det hjälpte lika lite som en panodil gör när jag har migrän. Eftersom hanna och andreas bor i skogen och det finns ungefär tusen olika träd/växt sorter skulle det kunna vara nästan vad som helst. Hur som helst, på eftermiddagen spenderade vi en stund på nynäs uteservering med glass och kaffe.
Det är såna dagar, och såna helger man bara njuter av.

Idag hade jag en kort dag på jobbet, trodde att jag skulle jobba till tre men när jag skulle stämpla in så såg jag att det stod 13 på stämplingsklockan, 9-13, det är en sån onödig tid. Men jag klagar inte, fyra timmar är rätt lång tid när man är förkyld! Nu ska jag ta på mig lite kläder och slänga i mig lite av mormor hemmagjorda rabarberkräm (mums!) innan Hanna kommer och hämtar mig. Vi ska in till stan och köpa födelsedagspresent till vår bror som fyller år imorgon och antagligen blir det fotbollsmatch i Madesjö också om jag känner Hanna rätt. Haha.

Och elin, imorgon vill jag skypea med dig, OKEJ!? :)

Hoppas er måndag är bra!


Elin

http://elinomi.blogg.se/

SÖNDAG BABY, SÖNDAG!!! IMORGON!!!! :D 21 timmar kvaaaar!!!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?